top of page

Публічні дебати для лідерів громад

Проєкт завершено

Проєкт «Публічні дебати для лідерів громад» реалізовувався громадською організацією «Нове бачення» з травня 2019 року по липень 2020 року. Мапа поширення проєкту – 10 областей України. Проєкт здійснювався за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні. Погляди учасників заходів можуть не збігатися з офіційною позицією уряду США.

 

Мета проєкту

 

Основна мета проєкту – опанування учасниками/учасницями інструментами ефективної комунікації та організації публічних дебатів у громадах, залучення активної спільноти до публічного діалогу про демократію, права людини та полікультурність. Проєкт був спрямований на навчання лідерів громад роботі з інформацію, вмінню відрізняти факти від думок, долати стереотипи, визначати суспільні  проблеми та пропонувати їх розв'язання на рівні громад.

Цільова аудиторія проєкту

 

Лідери громад, активні члени молодіжних та громадських організацій, освітяни та ті, хто працює з молоддю.

Географія проєкту

 

10 областей України - Дніпропетровська, Житомирська, Запорізька, Київська, Полтавська, Чернігівська, Харківська, Тернопільська та Донецька і Луганська області, які підконтрольні Україні.

Хід проєкту:

Для публічної презентації власних ідей учасники/учасниці в ході тренінгів, Всеукраїнської Літньої школи з публічних дебатів, Фестивалю дебатних клубів, Міжнародного дебатного турніру Dnipro Open та інших заходів опанували технологією дебатів, удосконалили навички критичного мислення, оволоділи алгоритмом просування дебатів у громадах.

 

В ході проєкту проведено:

  • 10 тренінгів для лідерів громад та освітян

  • Всеукраїнська літня школа з публічних дебатів

  • V Всеукраїнський Фестиваль дебатних клубів у м. Одеса

  • Регіональний дебатний турнір до Всесвітнього дня з прав людини у м. Дніпрі

  • ХІІ Всеукраїнський дебатний турнір для школярів DNIPRO OPEN 2020  

  • утворено нові дебатні клуби та підтримано вже існуючі (всього – 52 клуби)

  • 31  публічні дебати, які організовано учасниками проєкту

  • створено навчальний посібник для лідерів громад

  • моніторинг проєкту.

Публічні дебати в громаді_посібник ГО Но

Посібник поширюється серед участників проєкту, а також він доступний для всіх, хто хоче впроваджувати публічні дебати у своїй громаді.

Посібник «Публічні дебати в громаді»

 

Зима О.В. Публічні дебати у громаді. Посібник для лідерів громад [за заг. ред. Т.О. Ремех] /О.В. Зима, Т.О. Ремех, В.О. Скворець [текст]. – К.: Логос, 2020. – 92 с.

 

Посібник присвячено організації та проведенню публічних дебатів у громаді. У ньому представлено теоретичні аспекти щодо ролі громади в розбудові громадянського суспільства в Україні, значення обговорень питань суспільної політики для просування демократії, ролі публічних дебатів у вдосконаленні функціонування громад.

 

У практичній частині посібника вміщено опис форматів дебатів, представлено структуру аргументу та його види, алгоритм побудови аргументу, структуру публічної промови, практичні завдання, схеми, таблиці тощо. Також у посібнику автори поділилися рекомендаціями, прийомами, успішними історіями та запропонувати всім охочим почати або ж продовжити застосовувати дебати як ефективний інструментарій громади для залучення однодумців до розв'язання проблем місцевого значення.

 

У ході реалізації проєкту зміцнилася ідея, що публічні дебати як важливий компонент демократичних інституцій уможливлюють публічне розуміння причин і процедур ухвалення тих чи тих рішень, знаходження шляхів порозуміння у розв'язанні соціальних проблем громади.

Всеукраїнстка літня школа з публічних дебатів

 

Завдяки проєкту 35 лідерів громад з десяти областей пройшли навчання з організації публічних дебатів і підвищили свою обізнаність в сфері громадянської освіти, толерантності і ключових соціально-політичних питань. Учасники та учасниці отримали практичні навички участі у дебатах; всі учасники та учасниці дебатували за форматом Лінкольна-Дугласа на тему: «Активність молоді забезпечує спроможність громади», отримали зворотній зв'язок від суддів та були нагороджені сертифікатами. Ці лідери будуть займатись організацією публічних дебатів в своїх регіонах, в ході яких обговорюватимуть важливі теми, а саме стратегія інтеграції України, гендерні питання, участь громадян у публічних слуханнях, тощо.

 

V Всеукраїнський фестиваль дебатних клубів

В ході V Всеукраїнського дебатного фестивалю відбулися майстерні для учителів та молоді з дебатних технологій, дискусія про дебатну освіту молоді, три дебатних раунди, два півфінали та два фінали, квест на знання дебатів.

 

Теми дебатів:

6-9 класи – Формат Карла Поппера;

9-11 класи – Всесвітній формат шкільних дебатів:

«Світ Гаррі Поттера має бути відкритим для звичайних людей».

9-11 класи – Всесвітній формат шкільних дебатів:

«В Україні необхідно ввести податок на розкіш».

Організатори порушили теми, які часто в учнівській аудиторії залишаються не озвученими. В ході майстерень та дебатного турніру неодноразово лунали запитання: «Що таке дебатна освіта? Чи варто обговорювати суперечливі теми з історії та філософії у дитячий аудиторії? Які навички треба розвивати у себе, щоб бути активними громадянами? Як це робити?»

Регіональний дебатний турнір для школярів до Всесвітнього дня з прав людини 

 

В ході Регіонального дебатного  турніру для школярів відбулися майстерні для учителів та учнів з дебатних технологій, дискусія про права людини, два дебатних раунди для двох вікових груп українською та англійською мовами.

 

Теми майстерень:

 

«Філософія та критерії суддівства. Особливості оцінювання дебатів за різними форматами».

«Права та свободи дітей в сучасній Україні через призму війни. Як говорити з дітьми про складні теми».

«Структура публічних виступів. Роль запитань під час раунду перехресних запитань».

 

Теми турніру:

 

Молодша ліга – "Батьки мають право обмежувати дитину у користуванні телефоном".

Старша ліга  –  "Батьки мають право контролювати контент своєї дитини".

 

Завдяки заходу 90 учасників та учасниць з 4 областей детальніше познайомилися з особливостями дебатних форматів, вдосконалили навички аргументації, а вчителі дізналися секрети оцінювання дебатів під час турнірів. Школярам важливо не тільки знати про власні права та свободи, але й вміти їх відстоювати, виробляти моделі поведінки, засновані на правах людини.

ХІІ Всеукраїнський дебатний турнір DNIPRO OPEN 

У турнірі взяли участь 50 команд, 25 навчальних закладів з Бердянська, Горішніх Плавнів, Дніпра, Запоріжжя, Карлівки, Києва, Кривого Рогу, Львова, с. Розсошенці, Полтавської області, Черкас та Тернополя.

В ході турніру було створено реальний простір для навчання школярів дебатам, медіаграмотності, формування громадянських компетенції та розвитку лідерських навичок.

В перший день дебатного турніру в Дніпропетровській ОДА відбулися презентаційні дебати серед тренерів та суддів на тему: «В умовах гібридної війни публічні дебати сприяють викриттю маніпуляцій», які торкалися понять, що таке гібридна війна,  публічні дебати, маніпуляція, та доводили, що публічні дебати сприяють чи не сприяють маніпуляції.

Також дебатна спільнота DNIPRO OPEN брала участь у квесті «Я – медіаграмотний/на». Мета квесту – в легкій та невимушеній формі познайомити дебатерів з базовими поняттями медіаграмотності. За правилами квесту учасникам та учасницям потрібно було об’єднатися у команди по п’ять осіб з різних шкіл, пройти п’ять локацій з восьми та виконати в них певні завдання, а потім створити та презентувати плакат – «Я – медіаграмотний/на».

Теми дебатного турніру для школярів DNIPRO OPEN 2020 присвячені медіаграмотності, проходили для двох вікових категорій та у трьох треках:

7-9 класи, формат ціннісних дебатів Карла Поппера, україномовний трек.

 

  • «Соціальні мережі сприяють медіаграмотності»;

  • «Медіаграмотність має бути обов’язковим предметом у школі».

 

9-11 класи, Всесвітній формат шкільних дебатів, англомовний та україномовний трек.

  • ​«Пропаганда для захисту національних інтересів виправдана»;

  • «Propaganda for protection of national interests is justified»;

  • ​«Політична реклама маніпулює свідомістю громадян».

  • «Political advertising manipulates public awareness».

bottom of page